Första gipsskivorna uppe ✔️

Det har varit en rolig helg nu! Känns som att vi har fått massor gjort. Kanske var det årets första julbord som vi åt i fredags, som satte fart på oss. 😁

Jag har iallafall isolerat en del väggar, och så har vi börjat skiva taket!(!!!!!) äntligen! 😃 
Vi börjar som sagt med att skiva taket eftersom vi inte ska ha några taklister. Det är lättare att få det snyggt om man skivar väggarna sist.

(null)

(null)
Vi började gipsa taket i grovköket, och ena lilla sovrummet är klart. 
(null)

(null)

(null)
Nu ser man snart inte alla timmar jag lagt ner 😜👆🏼
(null)
Här ser man en del av dörren som var på lackering 👆🏼 ska se om byggarna har tid att montera den i veckan kanske. De har så fullt upp, så vi får skylla oss själva som får vänta eftersom vi var jobbiga och ändrade oss. 😝
(null)

Vi hann även få hallen klar, och en del i köket. Sen tog skruven slut, lagom till kvällen. Så vi måste köpa mer imorgon! 


Det känns sååå roligt att se att det händer något igen! 
Vi tippar på att vara klara med detta till nyår, sen ska golvet flytspacklas och sen får målaren komma och fixa fint. 
Då har vi lite "ledigt" och kan åka till Sverige och hämta hem inredningar och golv m.m. 

Extra roligt och skönt för samvetet har varit att jag hunnit lägga tid på häst & hund. ❤️
Igår var B & Donna med på promenad med Pamir i skogen, och idag har jag hängt ett par timmar i stallet själv och var ut med Pamir. ❤️ nu får jag sova med gott samvete ett par nätter iallafall, när man känt sig så effektiv. 

(null)
Famnhunden 😂👆🏼





Allmänt | | Kommentera |
Upp