Köket beställt ✅

I fredags beställde vi som sagt vårt kök! 

Vi har haft lite diskussioner om skåpluckorna. Jag skulle ha velat ha släta luckor med integrerade handtag (smidigt att torka av och väldigt stilrent) och B ville ha luckor med en spegel... jag fick ge med mig och det blev luckor med en spegel, IKEAs serie Sävedal. Men det blir nog toppen ändå!

Vi velade också mellan en mörk eller ljus bänkskiva, eller sten, komposit eller laminat... 
Vi har hela tiden pratat om komposit eller sten, eftersom det är väldigt hållbart, praktiskt och fint. Men vad fan, 360€/m för bänkskiva i sten, eller 700€/m2 för köksön.... och kompositen är dyrare än sten...
Så när vi var på Ikea och såg att de har 25 års garanti på laminatskivorna bestämde vi oss för att ta det. Kände att vi behöver prioritera vad vi lägger pengarna på.... t.ex kakling...... 🙄 

(null)
till slut blev det denna ljusa bänkskiva 👆🏼 tror det blir fint. ☺️ tyvärr inte de lådfronterna då... 😬 och så måste vi fundera på vad vi ska ha på väggen, om det blir kakel och målat kanske..

Sen plockade vi även med ugn och micro hem. De fanns inte att beställa, det hade varit större åtgång än vad de trott och de visste inte om de skulle få in fler överhuvudtaget. Så vi hade tur och knep den sista ugnen i hela Sverige(!!!!). 👏🏼

(null)

Det blev denna ugn + micro. 👆🏼👌🏼 jag gillade stuket och utseendet på dem. Och de verkar rejäla och har finfina funktioner. 


Bifogar även en dålig bild på köket; 

(null)

Runt den 16 februari skulle Posten hämta upp det i Sverige och köra hem det till oss! B firade sin födelsedag med att beställa köket, och jag kanske får fira min födis med att skruva köksinredning! 😀✊🏼





Allmänt | | Kommentera |
Upp